Grădinița BritAcademy a fost afiliată la rețeaua COBIS (The Council of British Internațional Schools), înființată acum 30 de ani și care include astăzi peste 300 de organizații membre din peste 60 de țări. Scopul rețelei este acela de a susține dezvoltarea instituțiilor educaționale care urmează curriculum-ul britanic în întreaga lume.
Grădinițele afiliate rețelei COBIS sunt acreditate de sistemele de inspecție britanice și respectă standardele de calitate în educația timpurie, includerea grădiniței BritAcademy în rândul acestora reprezentând o garanție a unui model educațional coerent, care pune accent pe siguranța fizică și emoțională a copiilor, precum și pe dezvoltarea gândirii critice, a abilităților motrice și a limbajului.
În plus, Grădinița BritAcademy este a doua grădiniță acceptată de rețeaua COBIS din țară și singura afacere socială acreditată de sistemul britanic de învățământ, deschisă în România cu fonduri europene.
Grădinița BritAcademy aplică principiile Early Years Foundation Stage, care stau la baza curriculum-ului britanic, respectă un standard de calitate în educație, iar personalul este atent selectat și monitorizat. Sistemul educațional britanic propune activități hands-on, învățarea prin experimentare, activitati practice si de explorare. Grădinița BritAcademy urmărește, asemenea grădinițelor afiliate rețelei COBIS, educarea copiilor prin echilibru emotional, cu o reziliență crescută si cu abilități bune de comunicare.
‘Dezvoltarea copiilor în primii ani de viață este crucială. Practic, acesta este momentul critic în care se pun bazele unei perceptii pozitive sau negative asupra lumii, a încrederii în oameni, a stimei de sine, a respectului față de ceilalți. Un copil trebuie stimulat prin activități specifice în toate aceste arii, pentru ca imaginea lui despre sine să fie una pozitivă si să găsească în adult un model de la care să vrea să învețe, față de care să-și exprime curiozitatea. Grădinița trebuie să fie un spațiu al acceptării neconditionate, al creativității si al încurajării pentru depășirea obstacolelor, nu un mediu în care copilul trebuie să se supună unor reguli prestabilite si care nu rezonează cu nevoile naturale de creștere și dezvoltare’, este de părere Ramona Glodeanu, expert educațional în cadrul proiectului.
Modul de predare în Grădinița BritAcademy, precum si modul de relaționare diferă de sistemele clasice de învățământ — nu există grupe de vârstă, predarea se face exclusiv în limba engleză, copilul învață materii pentru care are înclinatii native si este evaluat constant de un key worker. Grupele de vârstă au fost înlocuite cu grupe pe abilități si centre de interes. Spre exemplu, dacă doi copii de vârste apropiate au aceleași cunoștințe pentru o anume materie, li se va propune să lucreze împreună.
Legătura dintre copil, părinte si grădiniță este realizată de key worker — un educator din grupa în care copilul este înscris. Acesta ajută copilul să se adapteze mediului cât mai repede si realizează un raport lunar în care evidențiază cele mai importante momente petrecute de copil în grădiniță, progresele înregistrate de către acesta sau aspectele dificile ce au nevoie de atenția părinților. De asemenea, key worker-ul tine legătura direct cu părinții în cazuri de urgență medicală.